Laat het aan ons over

Landingspagina

Vraag je je af wat een landingspagina is? Dit leggen we je haarfijn uit, want onze specialisten zijn hier dagelijks mee bezig. The Sequel is namelijk dé partner voor diverse bedrijven die beter zichtbaar willen zijn in Google en meer conversies willen behalen. Een landingspagina is hier een manier voor!

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een ‘verstopte’ webpagina waar de bezoeker vanuit Google op landt. Stel: je googelt op ‘reclamebureau Dongen’. Vooraan in de zoekresultaten komen de betaalde advertenties, die voortkomen uit SEA. Deze ‘landen’ bijna altijd op de homepage van het betreffende bedrijf. Wanneer je naar beneden scrolt, kom je de organische zoekresultaten tegen. Vanuit hier kan je ook landen op een homepagina, maar het is ook mogelijk dat je landt op een landingspagina. Deze is speciaal ingericht op het trefwoord om zichtbaar te worden in de organische zoekresultaten van Google.

Een landingspagina is niet altijd succesvol

Je weet nu wat een landingspagina is. Maar er zitten nog best wel wat haken en ogen aan om je landingspagina hoog te laten scoren. Allereerst is het belangrijk om de tekst te richten op trefwoorden waar veel op wordt gezocht. Je meet dit met programma’s zoals Ahrefs en SEMrush. Houd wel rekening met de keyword difficulty (KD). Hoe hoger dit percentage is, hoe moeilijker het is om je landingspagina hoog in de organische zoekresultaten te laten scoren. Trucjes om hoog te scoren:

  • Gebruik het trefwoord regelmatig en laat het terugkomen in de kopjes. Pas wel op dat het geen overkill wordt. Als jij dit merkt, dan merkt Google het zeker en zal je lager worden vertoond in de zoekresultaten. Dat is nou net wat je niet wilt, want wie klikt nou door naar pagina 2? Juist. Niemand.
  • Bedenk waarom je bezoeker op het specifieke trefwoord heeft gezocht en geef hem dan de informatie die hij nodig heeft. Google is slim en merkt meteen wanneer je onzin op je landingspagina hebt geschreven.
  • Zorg voor beeld en logische links in je tekst. Een sterke interne linkstructuur binnen je hele website zorgt ervoor dat de crawlers niet op een doodlopend punt terechtkomen. Gebruik links naar anders landingspagina’s, maar ook naar bestaande webpagina’s en de homepagina. Natuurlijk kan je ook af en toe naar externe websites linken. Let wel op: het moet relevant zijn en je anchor moet een logische ‘ingang’ zijn naar de pagina waar je naar linkt.
  • Zorg ervoor dat je website (en dus je landingspagina) snel laadt. Dit is meer een ding voor het team dat zich bezighoudt met webdevelopment, maar wel erg belangrijk. Je wil namelijk geen potentiële bezoekers en/of klanten verliezen omdat ze het antwoord sneller vinden bij een ander.

Vraag ons om hulp

Wil je meer weten over wat een landingspagina is en hoe je hiermee organisch scoort? Neem dan contact met ons op om een vrijblijvend gesprek in te plannen. Bij ons kan je bovendien SEO uitbesteden, zodat er regelmatig nieuwe landingspagina’s worden geschreven en geplaatst. Bel naar +31 (0)162 561101 of stuur ons een e-mail via info@thesequel.nl.

plant tak afbeelding

Samenwerken?

Plan je gratis inspiratiesessie in

Sven

SEA Specialist

Klanten waarvoor we werken

Alleen maar succesverhalen