Cambreur

Binnen 2 maanden bereikten we 40.000 mensen

De middelbare school is waar je als kind komt, en als jongvolwassene weggaat. Een cruciale tijd dus! En dus heel belangrijk om een school te kiezen die goed bij je past. Cambreur College in Dongen vroeg aan The Sequel hoe ze effectief nieuwe leerlingen konden bereiken.

Wat was de vraag?

VR-rondleiding

Al een aantal jaar zijn we actief voor het Cambreur College. We focusten ons toentertijd voornamelijk op het vormgeven van stands (met VR-rondleiding!), waar basisschoolleerlingen een goed idee kregen van de school.

Nieuwe identiteit

Toen er een nieuw pand werd gebouwd en het oude werd gesloopt, kwam er echter de vraag of we mee konden denken over een nieuwe identiteit. Wij doen natuurlijk niks liever!

De stappen die we namen

  • Stap 1

    Nieuwe identiteit

    Een geheel nieuwe identiteit samengesteld: een nieuw logo, nieuwe huisstijl en nieuwe communicatie-uitingen.

  • Stap 2

    Tone of voice

    We voerden presentaties uit voor Cambreur, waarbij we focusten op hoe de leerling wil worden aangesproken. Dus: minder focus op de ouder, en meer op de (potentiële) leerling. Een persoonlijkere benadering dus.

  • Stap 3

    Social Media

    Toen het nieuwe pand werd gebouwd, uitten we nieuwe mijlpalen op social media. Zit er een dak op? Delen! Hebben we stroom? Delen! We namen de volgers echt mee in het bouwproces. Hiermee creëerden we een gevoel van saamhorigheid.

  • Cambreur homepage
  • Stap 4

    Nieuwe website

    We maakten een website op basis van de nieuwe kleurrijke huisstijl. Ook de slogan: ‘ruimte voor jou’, komt overal in terug.

  • Cambreur homepage
  • Stap 5

    Open dag inschrijvingen boosten

    Hoe laten we leerlingen naar open dagen komen? We maakten video’s over wat het Cambreur College zo speciaal maakt. Niet alleen door te laten zien wat je er allemaal kan leren, maar ook de dingen daaromheen. We lieten leerlingen vertellen wat ze de lekkerste snack in de kantine vonden, wat ze in hun vrije tijd deden, welke lessen ze het leukst vinden etc. Een reeks van ongeveer 20 video’s, die we ook via Facebook Ads inzetten, leidde naar vele aanmeldingen voor de open dag.

  • Stap 6

    Drukwerk in de nieuwe huisstijl

    Al het drukwerk vervaardig(d)en wij. Denk aan cijferlijsten, diplomapapier en promotiemateriaal. Natuurlijk allemaal met de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo.

  • Stap 7

    Gevelbeletteting

    Toen het nieuwe pand stond, zorgden we voor de gevelbelettering voor de voorgevel. Dit is de grootste die we ooit hebben gemaakt en we kunnen niet anders zeggen: het valt goed op!

Het succes

  • Een nieuwe visuele identiteit voerden we door in alles – zowel online als offline.
  • We spraken niet zozeer meer de ouders aan, maar de leerling zelf. Daar draait het om.

De doelgroep

  • De middelbare school is waar je komt als kind, en weggaat als jongvolwassene. We laten daarom niet alleen zien wat je in de lessen allemaal leert, maar ook de leuke dingen daaromheen. Echt gericht op de 12/13-jarige, die op basis hiervan ook zijn of haar keuze maakt voor een middelbare school.

Social Campagne

40K bereikte personen

Social Campagne

200K video weergaven

plant tak afbeelding

Jouw conversie verhogen?

Plan je gratis inspiratiesessie in

Wesley

Developer

Ontdek de talloze mogelijkheden

Bekijk onze andere samenwerkingen