Binnen 6 maanden +1.300 websitebezoekers met een superslimme Facebookcampagne

Grand Café du Nord

Al sinds jaar en dag verzorgen wij de reclame voor Grand Café Du Nord in Kaatsheuvel. Denk dan aan het ontwikkelen van een nieuw logo en een bijpassende huisstijl.  Maar ook aan menukaarten, tafelkaarten, posters, et cetera.

Omdat wij een allround reclamebureau zijn, denken we altijd verder. Ook als de klant hier niet om vraagt. Du Nord ligt in de buurt van de Efteling en bezoekers dineren vaak na een bezoek aan het park. Hier ligt dus een enorme kans. Wij bedachten een plan om online Efteling bezoekers te bereiken.

Wat was de vraag?

Eftelingbezoekers bereiken

Kunnen we mensen bereiken die op dít moment in de Efteling zijn? Dat kan zeker! Hiervoor maakten we een Facebookcampagne, waarbij we ons richtten op de locatie rondom de Efteling.

 

Slimme Facebookcampagne

Omdat we niet tegen Facebook kunnen zeggen dat het systeem alleen Eftelingbezoekers moet bereiken, sloten we personen in omliggende wijken uit. De bewoners in Kaatsheuvel hoeven namelijk niet per se een advertentie te zien voor een restaurant dat zij hoogstwaarschijnlijk al van binnen en buiten kennen.

De stappen die we namen

  • Stap 1

    Het Design

    Voordat de Facebookcampagne live ging, maakten we diverse designs met teksten.

    Facebook maakt combinaties van tekst en design, gericht op de doelgroep.

  • Stap 2

    Targeting

    We targeten alleen mensen die op dat moment in de Efteling zijn.

    Op de printscreen zie je dat we de focus dus op deze manier wél enkel en alleen op de Efteling hebben gelegd. De blauwe cirkel heeft de kleinste targetingstraal van 1 kilometer. Iets te groot. Dus hebben we uitsluitingsgebieden toegevoegd. Dit zijn de rode cirkels.

  • Stap 4

    AB Testen

    Na livegang van deze campagne, zagen we dat de campagne met zalm slechter scoorde dan de campagne met de hamburger of de steak. We besloten daarom om de goed scorende campagnes door te zetten.

Het succes

  • Grand Café Du Nord is dagelijks goed zichtbaar voor Eftelingbezoekers die door Facebook scrollen – ze moeten tenslotte toch meerdere keren in een lange rij wachten. Hier op inspelen is dus een slimme zet!
  • Door deze campagne is het aantal Eftelingbezoekers die reserveren bij Du Nord enorm gegroeid.

De resultaten van FB campagnes

sea

181K

Weergaven in 6 maanden

1338

websitebezoekers in 6 maanden

plant tak afbeelding

Jouw conversie verhogen?

Plan je gratis inspiratiesessie in

Arne

Full stack developer

arne

Ontdek de talloze mogelijkheden

Bekijk onze andere samenwerkingen