SEO en SEA
SEO en SEA. Eén letter verschil, maar achter die ene letter liggen heel veel verschillende mogelijkheden.
SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie).
SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine adverteren).
Voor de ene betaal je niets aan Google. Voor de ander wel, maar dan heb je wel direct resultaat. We gaan hier graag nog even dieper op in.
SEO en SEA: de verschillen
Hoog scoren in de zoekresultaten van Google is helaas niet zo makkelijk als iedereen zou willen. Het vergt werk. Daar komt SEO en SEA marketing om de hoek kijken.
SEO
Stel je voor dat Google in een dialoog is met je website. Dit gesprek moet allereerst in alle veiligheid gebeuren. Hierbij is de technische optimalisatie belangrijk. Denk dan aan een beveiligde verbinding (https:// in plaats van http://), de URL-structuur en de laadtijd van je website.
Naast de technische aspecten, is content onmisbaar bij zoekmachine optimalisatie. Zonder content, geen dialoog. De contentstrategie en content zelf moet van hoge kwaliteit zijn en niet lukraak geschreven zijn, zonder verdere informatie. Denk bij SEO altijd: wat zoekt mijn doelgroep en met welke content beantwoord ik hun vragen? Met programma’s zoals Ahrefs en SEMrush is het mogelijk om te ontdekken op welke woorden je doelgroep zoekt: de zogenaamde zoekwoorden. Met deze woorden als uitgangspunt schrijf je informatieve content en geef je antwoorden aan de websitebezoekers.
Als laatste onderdeel van SEO, is de linkstructuur belangrijk. Zowel binnen als buiten je website. Zorg ervoor dat je in je teksten steeds logische links zet die weer verwijzen naar andere webpagina’s binnen je website. Ook is het belangrijk om externe websites te raadplegen die linken naar jouw website. Websites van hoge kwaliteit zijn hierbij het best om te gebruiken. Je kan hiervoor diverse partijen inschakelen.
SEA
Waar je bij SEO vooral veel werk en tijd moet investeren, investeer je bij SEA vooral geld. Je biedt een bepaald bedrag in Google Adwords op zoektermen en -woorden. Mocht je zoekwoorden willen gebruiken waar een hoog zoekvolume op zit, dan is de concurrentie dus groot en betaal je meer om hoog in de rankings van Google te komen. Hoewel je budget een belangrijk uitgangspunt is voor Google, staat kwaliteit van je advertentie altijd vooraan. Je advertentie wordt sneller geplaatst als deze een goed antwoord geeft aan de doelgroep.
Klanten waarvoor we werken
ALLEEN MAAR SUCCESVERHALEN
Vraag ons om vrijblijvend advies
Het team van ons internet marketing bureau in Dongen is gespecialiseerd in zowel SEO als SEA marketing. Hierdoor weten we jouw website, en dus je onderneming, in de schijnwerpers te zetten. Het is bij ons mogelijk om in het ene óf het andere te investeren, maar we raden bijna altijd aan om in te zetten op zowel SEO als SEA marketing. Hiermee vergroten we jouw kansen optimaal en zie jij je conversies binnenkort de pan uit rijzen.
We geven je in een gratis inspiratiesessie graag vrijblijvend advies over de mogelijkheden. Neem bij vragen over SEO en SEA marketing contact op met The Sequel in Dongen door te bellen naar +31 (0)162 561101 of een e-mail te sturen naar info@thesequel.nl.