Samen gaan we ervoor

Meer omzet uit bestaande klanten

Meer omzet halen uit bestaande klanten. Dat wil natuurlijk ieder bedrijf, maar er wordt toch relatief weinig over nagedacht. Er wordt vandaag de dag vooral gefocust op het binnenhalen van nieuwe klanten. Dat is echter moeilijker en kost veel meer tijd. Je bestaande klanten zijn (ook) juist degenen die aandacht verdienen. Zij hebben namelijk al eerder bij je gekocht en hebben dus al enige vorm van vertrouwen in je bedrijf. Daar op inspelen is dus verstandig!

Hoe je meer omzet uit bestaande klanten kan halen

Er zijn allerlei manieren om je bestaande klanten te behouden én tevreden te houden. We noemen dit ook wel een lange ‘lifetime duration’. Je klant neemt dan voor langere tijd je product of dienst af. Wanneer dit gebeurt, betekent dit veel goeds. De eerste aankoop is namelijk succesvol verlopen en de basis is hiermee gelegd. Veel bedrijven zijn hier tevreden mee en stoppen hier. Of ze sturen er af en toe een onpersoonlijke e-mail achteraan. Dat kan anders! Probeer juist meer omzet uit bestaande klanten te halen door:

  • Inzicht te krijgen in het gedrag van je klanten. Met deze informatie kan je perfect inspelen op e-mailing en kortingen.
  • Je klanten te helpen met nieuwe informatie en/of nieuwe producten en diensten. Stuur hier af en toe een reminder over.
  • Een korte vragenlijst te sturen waarmee je inzicht krijgt in hun ervaring met jouw bedrijf. Meten = weten!

Ga met ons om de tafel zitten

Hoe jouw bedrijf meer omzet uit bestaande klanten kan halen, is sterk afhankelijk van wat je verkoopt. Daarom plannen we graag een persoonlijk gesprek met je in bij ons marketing- en reclamebureau in Dongen. In deze vrijblijvende en gratis inspiratiesessie komen we tot een helder plan dat gebaseerd is op je wensen. Ben je benieuwd? Plan dan meteen een afspraak met ons in door te bellen naar +31 (0)162 561101 of een e-mail te sturen naar info@thesequel.nl.

plant tak afbeelding

Samenwerken?

Plan je gratis inspiratiesessie in

Miki

SEA- en SEO-specialist

Miki

Klanten waarvoor we werken

Alleen maar succesverhalen