Home
/
Cases
/
Houten Kozijn Online 343% stijging van het conversiepercentage
Houtenkozijnonline.nl
Stijging van 434% in conversies binnen 3 maanden
Een complex product als kozijnen, dat krijg je toch nooit online verkocht? Wij vonden van wel. Sterker nog: we waren ervan overtuigd. En dus zetten we onze tanden erin. En bouwden we de eerste kozijnenwebwinkel van Nederland, onder de naam Houtenkozijnonline.nl.
Tijdrovend proces
Wat voorheen een tijdrovend proces voor salesmanagers was, is nu volledig geautomatiseerd dankzij slimme technieken voor leadgeneratie.
SEO- en SEA-strategie
Een uitgekiende SEO- en SEA-strategie resulteerde in duizenden potentiële klanten die de website Houtenkozijnonline.nl bekeken.
Een groot succes
Nog steeds stromen vele bestellingen en offerteaanvragen dagelijks binnen. Een groot succes dus! Maar hoe dan? We nemen je even mee, terug de geschiedenis in.
Ons stappenplan
Stap 1
Weten wie je klant is
Al tientallen jaren zijn we actief voor De Jong Kozijnen. Toen dit bedrijf zich ging verbreden en Houten Kozijn Online opzette, was het aan ons de vraag of we ook dit bedrijf konden helpen op marketinggebied.
En daar zeiden wij natuurlijk geen nee op! HKO richt zich op webbestellingen, zonder dat klanten van tevoren alles in het echt kunnen zien. Dat is natuurlijk even wat anders dan de reguliere kozijnverkoper. En daar lag nou juist de uitdaging!
Deze vragen zijn bij ons zoal de revue gepasseerd voordat we aan de slag gingen:
Hoe bereiken we de doelgroep?
Hoe zorgen we ervoor dat er direct een gevoel van vertrouwen ontstaat?
Hoe vergemakkelijken we de online aankoop van kozijnen?
Stap 2
Nieuwe identiteit
We doken in de gewenste doelgroep en stelden onszelf vragen zoals: hoe ziet deze groep eruit? Welke knelpunten worden ervaren? Hoe vervullen wij behoeften?
Op basis van de antwoorden op bovenstaande vragen, maakten we een persona om een duidelijker beeld te schetsen van de gemiddelde klant.
We maakten een visuele merkidentiteit en op basis hiervan gaven we de website vorm.
We bedachten formules waardoor de prijs direct op de vierkante millimeter kan worden berekend als er afmetingen worden ingevoerd.
Na veel formules en testen, werd de Augmented Reality-functie geïntroduceerd.
We blijven constant bezig voor Houtenkozijnonline.nl en zorgen ervoor dat de website continu vindbaar is, en onder andere zeer sterk is op het gebied van SEA en SEO.
Stap 3
Website aanpakken
Belangrijke aspecten aan deze webshop is dat wat je niet ziet, maar wél leidt naar hogere conversies.
De backend van deze webshop is volledig custom en gebruiksvriendelijk gemaakt door onze webdevelopers. Dit natuurlijk om de online aankoop van kozijnen te vergemakkelijken voor de klant.
De volgende functies zijn ingevoerd:
De prijs wordt direct op de vierkante millimeter berekend wanneer je de afmeting invoert.
Een factuur kan eenvoudig gesplitst worden.
Een bezoeker kan een bestelling opslaan als offerte, waardoor deze later eenvoudig nog aangepast kan worden.
Middels augmented reality is het mogelijk om je kozijn, schuifpui of tuindeur direct in je woning of bedrijfspand te plaatsen.
We maakten een complete app, waarmee de klant gemakkelijk en snel kozijnen kan bestellen.
Naast bovenstaand lijstje, hebben we ons gericht op wat je wél meteen ziet. Met een chic woord noemen we dat: de visuele merkidentiteit (oké dat zijn drie woorden). Dit namen we mee in de teksten op de website, de huisstijl, het logo, fysieke reclame, merchandise, et cetera.
Eigenlijk kan je het zo gek niet bedenken.. en wij doen het.