Home
/
Cases
/
Cloïn Totaalbouw – een nieuwe visuele identiteit
Cloïn Totaalbouw – een nieuwe visuele identiteit
Cloïn Totaalbouw is een bouwbedrijf in Dongen dat inmiddels al 10 jaar bestaat. Het bedrijf is een groot succes en regionaal bekend, vooral door mond-tot-mondreclame. De eigenaar vond het na 10 jaar tijd worden voor wat nieuws.
Wat was de vraag?
Nieuwe huisstijl
Toen Cloïn Totaalbouw 10 jaar bestond, was de eigenaar toe aan een volledig nieuwe huisstijl. De vraag aan The Sequel was of wij hier alles voor konden regelen en doorvoeren.
De stappen die we namen
Stap 1
Nieuwe huisstijl
We ontwierpen een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. We gingen voor een flat design, dat er over 10 jaar nog steeds zo modern uitziet als nu. Zeker in vergelijking met de concurrentie, is de gehele vernieuwing opvallend!
Stap 2
Nieuwe slogan
Met een nieuw logo bedenken we natuurlijk ook een nieuwe slogan. Deze is heel gericht op de doelgroep: ‘Jouw droom. Ons project.’ We denken constant uit het perspectief van de doelgroep, want deze willen we natuurlijk aanspreken.
Stap 3
Doorvoeren huisstijl
Nadat de gehele visuele identiteit opnieuw is uitgevonden, gingen we aan de slag met de doorvoering ervan. Denk aan nieuwe kleding, auto signing, vlaggen, reclameborden, mail-handtekening, fotografie en al het drukwerk.
Stap 4
Nieuwe website
We voerden dit natuurlijk ook door in een geheel nieuwe website die meteen duidelijk is en die laat zien wat Cloïn onderscheidt.
Stap 5
SEO Teksten
We schreven SEO-technische teksten, waardoor het bedrijf op organische wijze beter vindbaar is op zoekmachines.
Het succes
Nieuwe huisstijl wordt zowel online als offline overal doorgevoerd. Hiermee valt Cloïn Totaalbouw op in de bouwsector.
Doelgroep (het hogere segment) wordt nu goed aangesproken, zowel visueel als tekstueel.