Home
/
Cases
/
Cambreur College – Nieuwe huisstijl en VR-experience
Cambreur College
Binnen 2 maanden bereikten we 40.000 mensen
Of we een plan konden maken om effectief nieuwe leerlingen te bereiken? Met deze vraag zijn we enthousiast aan de slag gegaan. Voor het Cambreur College maakten we een nieuw logo, huisstijl, drukwerk en online communicatie-uitingen. Hier bereikten we binnen twee maanden 40.000 mensen mee.
Wat was de vraag?
VR-experience
Al een aantal jaar zijn we actief voor het Cambreur College. We focusten ons toentertijd voornamelijk op het vormgeven van stands (met Virtual Reality-experience), waar basisschoolleerlingen een goede indruk kregen van de school.
Nieuwe identiteit
Het oude schoolpand werd gesloopt en het nieuwe werd gebouwd. Wij ontvingen toen de vraag of we mee konden denken over een nieuwe identiteit. Een mooie uitdaging waar we graag mee aan de slag gingen!
De stappen die we namen
Stap 1
Nieuwe identiteit
Een geheel nieuwe identiteit samengesteld: een nieuw logo, nieuwe huisstijl en nieuwe communicatie-uitingen.
Stap 2
Tone of voice
We voerden presentaties uit voor Cambreur, waarbij we focusten op hoe de leerling wil worden aangesproken. Dus: minder focus op de ouder, en meer op de (potentiële) leerling. Een persoonlijkere benadering dus.
Stap 3
Social Media
Toen het nieuwe pand werd gebouwd, uitten we nieuwe mijlpalen op social media. Zit er een dak op? Delen! Hebben we stroom? Delen! We namen de volgers echt mee in het bouwproces. Hiermee creëerden we een gevoel van saamhorigheid.
Stap 4
Nieuwe website
We maakten een website op basis van de nieuwe kleurrijke huisstijl. Ook de slogan: ‘ruimte voor jou’, komt overal in terug.
Stap 5
Open dag inschrijvingen boosten
Hoe laten we leerlingen naar open dagen komen? We maakten video’s over wat het Cambreur College zo speciaal maakt. Niet alleen door te laten zien wat je er allemaal kan leren, maar ook de dingen daaromheen. We lieten leerlingen vertellen wat ze de lekkerste snack in de kantine vonden, wat ze in hun vrije tijd deden, welke lessen ze het leukst vinden etc. Een reeks van ongeveer 20 video’s, die we ook via Facebook Ads inzetten, leidde naar vele aanmeldingen voor de open dag.
Stap 6
Drukwerk in de nieuwe huisstijl
Al het drukwerk vervaardig(d)en wij. Denk aan cijferlijsten, diplomapapier en promotiemateriaal. Natuurlijk allemaal met de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo.
Stap 7
Gevelbeletteting
Toen het nieuwe pand stond, zorgden we voor de gevelbelettering voor de voorgevel. Dit is de grootste die we ooit hebben gemaakt en we kunnen niet anders zeggen: het valt goed op!
Het succes
Een nieuwe visuele identiteit voerden we door in alles – zowel online als offline.
We spraken niet zozeer meer de ouders aan, maar de leerling zelf. Daar draait het om.
De doelgroep
De middelbare school is waar je komt als kind, en weggaat als jongvolwassene. We laten daarom niet alleen zien wat je in de lessen allemaal leert, maar ook de leuke dingen daaromheen. Echt gericht op de 12/13-jarige, die op basis hiervan ook zijn of haar keuze maakt voor een middelbare school.