Blokweg groep

Succes verzekerd met complete rebranding

Soms ben je toe aan een nieuwe naam. Bijvoorbeeld als het niet meer bij jou en je ambities past. Blokweg is na 25 jaar uit zijn huidige jasje gegroeid en wil graag een nieuwe weg inslaan. De vier bestaande verzekeringslabels blijven, de organisatie is toe aan een complete rebranding. Of wij daar leuke ideeën voor hebben? Daar gaan wij als team uiteraard graag mee aan de slag!

 

De stappen die we namen

  • Stap 1

    Vier krachtige labels. Eén sterke merkidentiteit.

    Blokweg Groep B.V. is het moederbedrijf van vier verzekeringslabels: De Autofinancier, De Verzekeraar, De Financier en De Hypotheekverlener. The Sequel helpt Blokweg bij de complete rebranding van de organisatie en haar vier bestaande labels.

  • Stap 2

    Van merkstijl tot drukwerk naar nieuwe website en topfeest

    Door middel van de aanwezige kennis binnen de organisatie, bestaande onderzoeken en een nauwe samenwerking maakten we een heldere analyse van de huidige situatie. Op basis van de analyse geven we vorm aan de herpositionering van Blokweg.

    Zo ontstaat een nieuwe merkidentiteit mét nieuwe organisatienaam: Blokweg Groep. Dit sluit beter aan bij de misie en visie van de organisatie en de belofte aan de klant. De vier gerenommeerde labels blijven herkenbaar en Blokweg Groep wordt als krachtige, overkoepelende merkidentiteit gepositioneerd. We ontwikkelen de merkstijl, drukwerk en treffen voorbereidingen voor een groot(s) feest waarbij de nieuwe merkidentiteit onthuld wordt.

  • Stap 3

    Verzekeren met hart en ziel: we doen het samen

    Blokweg Groep onderscheidt zich als financierder, hypotheekverlener en verzekeraar door aandacht voor de klant en service die verder reikt dan de standaard. Hun slogan ‘We doen het samen’ is wat alle labels verbindt.

    Aangezien Blokweg Groep als juridisch dienstverlener geen directe reclame mag maken voor haar eigen financiële producten, kiezen we voor een creatieve en effectieve oplossing: cartoons. We ontwikkelen een herkenbare visuele stijl waarin toegankelijke illustraties de merkidentiteit versterken én complexe thema’s zoals hypotheken en verzekeringen begrijpelijk maken. De cartoons geven letterlijk en figuurlijk een gezicht aan de verschillende labels en brengen de boodschap op een laagdrempelige manier over. Zo zorgen we dat elk label en product aansluit bij de centrale belofte van Blokweg Groep: We doen het samen.

  • Stap 4

    25 jaar Blokweg: tijd voor een feest!

    Nu de koers is bepaald en de rebrandingstrategie van Blokweg Groep staat als een huis, zetten we de kroon op het werk met een groots jubileumfeest: Vrienden van Blokweg Live. Blokweg Groep bestaat namelijk 25 jaar en dat mag gevierd worden! Samen met Blokweg organiseren we een spectaculaire avond, met optredens van onder anderen Xander de Buisonjé, Samantha Steenwijk, Frans Bauer en meer grote namen. Ons marketingbureau verzorgt de volledige uitstraling van het evenement: van een speciaal ontworpen bieretiket tot een opvallende bierdoos, volledig afgestemd op de vier unieke smaken die de labels vertegenwoordigen. Als klap op de vuurpijl onthullen we tijdens de feestavond het nieuwe logo dat wij voor Blokweg Groep ontwerpen – een krachtige visuele vertaling van hun toekomstgerichte merkidentiteit.

    Hierbij een kleine greep uit onze communicatie-uitingen voor Blokweg Groep:

    • Maatwerk peesdoeken
    • Vlaggen
    • Bewegwijzering
    • Raambelettering
    • Nieuwsbrieven
    • Visitekaartjes
    • Koffiemokken
    • Schrijfwaren en briefpapier
    • Bedrukte kleding
    • Neonverlichting

    En nog veel meer.

     

    Heeft jouw bedrijf ook rebranding nodig of wil je advies hierover? Of wil je een nieuw logo laten ontwerpen en deze groots onthullen? We got you!  Neem contact op met Quintin en zet die eerste stap.

     

    Sparren met Quintin

plant tak afbeelding

Jouw conversie verhogen?

Plan je gratis inspiratiesessie in

Sven

SEA-Specialist

sven-over-ons

Ontdek de talloze mogelijkheden

Bekijk onze andere samenwerkingen