Abysk merkpositionering en nieuwe webshop

ABYSK is een uniek en prachtig merk dat actief is in de schoonheidsindustrie. De eigenaresse schakelde The Sequel in om het hele merkconcept uit te werken en op de markt te zetten.

De opdracht

Van idee naar merk

Toen ABYSK alleen nog maar een idee was, kwam The Sequel in beeld. Het idee was om 100% plantaardige schoonheidsproducten met Abessijnse olie te produceren. Onze opdracht was om een volledige merkpositionering neer te zetten en om een webshop te ontwerpen. Een ontzettend leuke uitdaging waar we graag mee aan de slag zijn gegaan!

Naar de tekentafel!

Wat wil de doelgroep zien en waardoor gaan zij deze vegan producten kopen? Wat is belangrijk voor de doelgroep? En hoe zetten we dit merk in de markt? Al deze ideeën hebben we onder elkaar gezet en daarna begon het echte ontwerpproces.

Naar de tekentafel dus!

De stappen die we namen

  • Stap 1

    De naam

    Een merk moet natuurlijk een merknaam hebben. De naam ‘ABYSK’ is een sterke merknaam die past bij de producten en is gebaseerd op het hoofdingrediënt van de producten: Abessijnse olie.

  • Stap 2

    Visueel

    Met een visuele merkidentiteit geven we een gezicht aan het merk. Het strakke logo en de zwart-witkleuren passen perfect bij dit moderne merk.

  • Stap 3

    Verpakkingen

    Na het ontwerpen van het logo gaan we aan de slag met het verpakkingsmateriaal. Dit ontwerpen we in allerlei vormen en maten. De visuele identiteit is op elke verpakking goed zichtbaar.

  • Stap 4

    Livegang website

    Nu de verpakkingen klaar zijn is het tijd om de webshop live te zetten. Op deze website zie je onder andere foto’s die door onze fotograaf zijn gemaakt.  Door alle websiteteksten SEO-technisch te optimaliseren is het merk goed vindbaar voor zoekmachines.

  • Stap 5

    Drukwerk

    Tot slot verzorgen we drukwerk, zoals promotiemateriaal en andere bedrijfsuitingen.

  • Stap 6

    Online marketing

    Om ABYSK onder de aandacht van het publiek te krijgen, ontwikkelen we een socialmediastrategie, Google Ads-campagnes en Google Shopping. Dit blijven we continu optimaliseren om de beste resultaten te  behalen.

Het Succes

  • Een sterke merkstrategie, van A tot Z uitgewerkt.
  • Een aantrekkelijke visuele identiteit, zowel online als offline zichtbaar.
  • SEO en SEA worden beide ingezet om nieuwe klanten aan te trekken.
  • ABYSK is een onderscheidend merk in de schoonheidsindustrie. Het is namelijk vegan, 100% plantaardig en duurzaam. Dit noemen we ook wel ‘clean beauty’.
plant tak afbeelding

Jouw conversie verhogen?

Plan je gratis inspiratiesessie in

Wesley

Developer

wesley-over-ons

Ontdek de talloze mogelijkheden

Bekijk onze andere samenwerkingen