Home
/
Cases
/
Luxoket – Nieuwe merkidentiteit voor parketvloerenspecialist
Luxoket – 60 nieuwe offerteaanvragen p/jaar
Luxoket – Nieuwe merkidentiteit voor parketvloerenspecialist
Luxoket is specialist in parketvloeren. Wij kregen de vraag of we een mooie nieuwe huisstijl konden ontwerpen die paste bij de missie van het bedrijf; perfectie, passie en kunde. Hier zijn we met veel plezier mee gestart en we hebben daarbij het logo ook een makeover gegeven.
Wat was de vraag?
Nieuwe identiteit
Luxoket kwam naar ons met de vraag of we een professionelere identiteit konden neerzetten. Hierdoor sluit de merk identiteit perfect aan op de visuele uitingen. Daarom hebben we een compleet nieuwe brandingstrategie uitgewerkt.
De stappen die we namen
-
Stap 1
Back to basic
We gingen even back to basic.
Hoe maakt Luxoket alles eigenlijk?
-
Stap 3
Passende statements
De slogan ‘next level parket’ sluit beter aan bij dit moderne bedrijf, dat ook next level vloeren legt.
-
Stap 4
Het verhaal
Door een uitgekiende merkstrategie sluiten de merkwaarden beter aan bij het assortiment en is het merk herkenbaar voor klanten. Wist je trouwens dat Luxoket een Meester Parketteur is? Dit is een bijzondere titel binnen de vloerenbranhche, en de hoogste graad van vakbekwaamheid op het gebied van houten vloeren. Dit zie je ook terug op de website en in overige communicatie-uitingen.
-
Stap 5
Professionele fotoshoot
We zetten een professionele fotograaf in voor het maken van projectfoto’s.
-
Stap 6
New website
We maakten de website. Deze is informatief, maar wordt ook gebruikt als catalogus. We laten dus meteen zien wat het bedrijf zo bijzonder maakt.
-
Stap 7
Offerte aanvraag vereenvoudigen
Daarnaast hebben we de website conversieverhogend ingericht zodat steeds meer bezoekers de weg naar de winkel weten te vinden!
-
Stap 8
Herkenbaarheid
We lieten de wagens wrappen, nieuwe kleding maken en verzorgden allerlei drukwerk. Dit alles met de splinternieuwe huisstijl.
-
Stap 9
Social media
Ook via socialmediakanalen, zoals Pinterest en Facebook laten we Luxoket zien.
Het succes
- Nieuwe visuele merkidentiteit en website.
- Nieuw logo dat past bij het productassortiment en de merkidentiteit van Luxoket.
- Online en offline communicatie-uitingen sluiten aan bij de merkstrategie en potentiële klanten worden geïnformeerd over het productassortiment van Luxoket.
9.553
bezoekers via Google Ads binnen een jaar
60
offerteaanvragen in 1 jaar
Jouw conversie verhogen?
Plan je gratis inspiratiesessie in
Ontdek de talloze mogelijkheden
Bekijk onze andere samenwerkingen